Klaustrofobisk dramatik!

Dagens händelse. INGEN VET. Jag, C och L satt i vår frid på tåget påväg hem från stan. Under hela resans gång kände vi ostabiliteten i tåget men brydde oss inte - förän tågjävlet stannade, mitt mella årstabergs och älvsjös station. Något rasade över oss och dunkade rätt i taket. Det var två ledningar som gått sönder - en på varje sida av tåget. Nu försvann elen och folk blev smått panikslagna. Efter en stund i högtalarna: "Bla bla bla, Försök inte ta er ut, det är livsfarligt". Jag ba waaaaa, fatta vad klaustrofobiskt! Instängda i ett trångt tåg med massa folk, dör om du tar dig ut, sommarvärmen tränger på, luften tar slut. Ändå höll sig folk hyffsat lugna. Lite tjaffs mellan "tanter" (kvinnor) och något utlänskt gäng.
Så hur länge satt vi fast i detta mini-helvete? 3 timmar, jag skojar inte. 3 timmar!
Men visst leker jag lite dramaqueen, ett tag hade vi det riktigt mysigt då vi lekte "gissa snubben" och pratade med världens sötaste tant.
Imorgon ska jag fixa kompensation för detta, mohaha, önska mig lycka till (a).

                               
Såhär gla'a var dom innan      Och såhär buttra under händelsen           "evakueringen"


Ps. C fick en fet-flört av numera vuxna Sandor från filmen Sandor / Ida. Hahahaha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0